Nastazja Ciupa Po drugiej stronie rzeczywistości. Kiedy kończy się wyobraźnia, a zaczyna intuicja w pracy twórczej.
promotor:
prof. Piotr Panasiewicz
Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
Wydział Grafiki
Wydział Grafiki
biografia
Data urodzenia 1991-01-25
Wykształcenie
od 10.2016 Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Grafki, studia III stopnia
10.2014 – 05.2016 Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Grafki, kierunek grafka, studia II stopnia dyplom magistra sztuki, 10.06.2016
10.2012 - 07.2015 Krakowskie Szkoły Artystyczne, Szkoła Wnętrz i Przestrzeni tytuł projektanta i dekoratora wnętrz, specjalisty Visual Merchandisingu
02.2012 - 03.2012 Accademia di Belle Arti Perugia, Faculty of printmaking Program wymiany studenckiej Erasmus
10.2010 – 5.2014 Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Grafki, kierunek grafka, studia I stopnia
10.2007 - 05.2009 Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Kopernika w Katowicach, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika z oddziałami dwujęzycznymi, profl dwujęzyczny
Działalność akademicka
Członek Samorządu Studenckiego ASP Wydziału Grafki
Członek Komisji Dyscyplinarnej Uczelni dla Doktorantów
autokomentarz
Dyplom magisterski obroniłam na Akademi Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, na Wydziale Grafki w Pracowni Litografi. Praca dyplomowa została przygotowana pod kierunkiem dr hab. Piotra Panasiewicza prof. ASP. Mój dyplom to cykl 9 grafk, wykonanych w technice litografi. Tytuł pracy dyplomowej Po drugiej stronie rzeczywistości. Kiedy kończy się wyobraźnia, a zaczyna intuicja w pracy twórczej. W pracy dyplomowej poruszyłam temat istoty działa sztuki odbieranego przez świadomość odbiorcy. W myśl rozważań Umberto Eco, iż „istota dzieła sztuki jawi się odbiorcy jako czysta obecność, czysta rzeczywistość przed po lub poza uświadomieniem odbiorcy" (Umberto Eco Nieobecna Struktura). Interesują mnie różne aspekty postrzegania człowieka, zwłaszcza to jak postrzegamy i interpretujemy naszą rzeczywistość w procesie kreacji. Czym jest dla nas wyobraźnia i jak ją świadomie bądź nieświadomie wykorzystujemy. Dużą uwagę poświęcam roli intuicji w samym procesie twórczym. Moja praca dyplomowa jest próbą dostrzeżenia zjawiska nieświadomości wobec procesu twórczego, w której upatruję źródło swoich inspiracji.