Magdalena Fudała Relacja z Miejsca
promotor:
prof. Waldemar Węgrzyn
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Wydział Artystyczny
Wydział Artystyczny
biografia
- Noir, Kluboczajownia Teoria, Katowice
- Druga strona, Galeria Pojedyncza, Centrum Kultury Katowice, Katowice
- Rysunki z ksiąg użytecznych, Biblioteka Miejska w Jastrzębiu Zdroju, Jastrzębie Zdrój
- Paryż…, Galeria w Rogu Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała
- Wystawa pokonkursowa po konkursie zamkniętym na plakat promujący X Międzynarodowy Konkurs im. Grzegorza Fitelberga, Filharmonia Śląska w Katowicach, Katowice
- Dialog z cyfrowym cieniem. Pracownia grafiki cyfrowej prof. Adama Romaniuka. Wystawa grafiki pedagogów i studentów ASP w Katowicach, Galeria Instytutu Sztuk Pięknych Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa
- Oko judasza, Wieże KWK Polska, Świętochłowice
- Habitat, Galeria FORUM Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, Toruń
- Plakat – Debiuty. Wystawa studentów Międzywydziałowej Pracowni Projektowania Plakatu prof. Michała Klisia, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Galeria Straż Pożarna i Kompleks Sztygarka, Chorzów
- Rysunki z ksiąg użytecznych. Wystawa prac studentów pracowni ilustracji ASP w Katowicach inspirowanych »Wypisami z Ksiąg użytecznych« Czesława Miłosza, Galeria Fundacji Sztuki Nowej ZNACZY SIĘ, Kraków
- Podsumowanie, Galeria Pusta, Centrum Kultury Katowice, Katowice
- Miasto: forma i proces. Od fotografii do obiektu, Galeria Intymna, Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej, Katowice
- Sitotisk/Sitodruk. Pracownia Serigrafii ASP w Katowicach, Galeria Koridor, Uniwersytet Ostrawski w Ostrawie, Ostrawa
Na całość projektu składa się kilka elementów tworzących instalację. Rdzeń stanowi seria grafik wykonanych w technice serigrafii, a uzupełnienie tworzą krótkie, zapętlone realizacje wykonane w technice animacji. Projekt w swoich założeniach nawiązuje do estetyki czarnego kryminału i niemieckiego ekspresjonizmu, charakteryzuje go atmosfera niepokoju i tajemniczości, w sferze tematycznej dotyka problemu kulturowej relacji ofiara - napastnik. Prezentowane grafiki i animacje tworzą historię–zagadkę, przed której rozwiązaniem staje odbiorca. Widz zostaje wciągnięty w wizualną rozgrywkę, w której z jednej strony staje się świadkiem opowiadanych zdarzeń, z drugiej natomiast - detektywem próbującym znaleźć odpowiedzi na obecne w przedstawieniach niejasności.