Alicja Grobelka Megalopolis — moja optyka świata
promotor:
prof. Przemysław Tyszkiewicz
Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
Wydział Grafiki i Sztuki Mediów
Wydział Grafiki i Sztuki Mediów
biografia
Urodzona w 1994 roku w Świętochłowicach. Ukończyła Grafikę na Akademi Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu w lipcu 2018 roku. Podczas studiów przebywała na wymianie we Francji (Orlean) oraz na rezydencji artystycznej w University of Tennessee w Knoxville / USA, gdzie odbyła się jej wystawa indywidualna. Zajmuje się grafiką artystyczną w technikach intaglio (tworzy głównie w akwatincie). Interesuje się również ilustracją oraz grafiką edytorską.
Ważniejsze wystawy:
2019:
- NEW PRINT 2019 / WINTER, 17.01 - 23.03 2019 - wystawa zbiorowa grafiki artystycznej w IPCNY, Nowy Jork, Stany Zjednoczone
2018:
- zbiorowa wystawia pokonkursowa Konfrontacje Sztuki 2018, Galeria Test, Warszawa
- udział w konferencji z grafiki artystycznej IMPACT 10 w Santander w Hiszpanii
- wystawa zbiorowa w Universidad de Cantabria oraz wystawa pokonkursowa I Mini Print Biennale - Santander Lighthouse.
- ogólnopolska zbiorowa wystawa malarstwa, rysunku i grafiki Wyższych Szkół Artystycznych - Mikstury Kultury - NFM i Galeria MD_S, Wrocław
- zbiorowa polsko-greckia wystawa grafiki artystycznej pt. Similarities in difference w Cultural Center of Kalamata
- wystawa pokonkursowa TUTAJ - wyróżnienie za grafikę „Orleans” organizowany przez Galerię Sztuki Współczesnej Miejsce dla Sztuki MD_S we Wrocławiu
- zbiorowa wystawa - II Przegląd Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda w galerii Szyb Wilsona w Katowicach
2017:
- zbiorowa międzynarodowa studencka wystawa w Chinach w ramach 4th Xi’an International Printmaking Workshop (XPIW)
- indywidualna wystawa grafiki artystycznej Elusive Events towarzyszącą rezydencji artystycznej na Univercity of Tennessee w Knoxville, USA
2015:
- międzynarodowa wystawa studenckiej grafiki warsztatowej Printmaking Spring 2015 w Słowenii w Mariborze; a następnie w Sarajewie
Cykl grafik powstał dzięki podróżom i zmianie sposobu postrzegania swojego najbliższego otoczenia - miasta, kraju. To fizycznie nieistniejące megalopolis moich przeżyć, wrażeń i interpretacji. Nieustające poszukiwanie dialogu pomiędzy postrzeganiem a odbiorem, grafiką a papierem, przestrzenią a spłaszczeniem, budynkiem a miastem. Wykonane techniką akwatinty grafiki są częścią miast, fragmentem ich konstrukcji czy fasady, z którą w jakimś stopniu ja też się utożsamiam. Budowanie obrazu siebie samej i miasta w tym spojrzeniu jest dla mnie niemal tożsame.